2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Yerleştirme Sonuçları

2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Yerleştirme Sonuçları

Küçült Yazı Tipi Büyüt

ENSTİTÜMÜZE KAYIT HAKKI KAZANAN ÖĞRENCİLERİN KESİN KAYIT VE KAYIT SONRASI İŞLEMLERİ

(SONUÇ AÇIKLAMA SİSTEMİ 14.00'DE AKTİF OLACAKTIR.)

1-) Enstitümüz Lisansüstü programlarının mülakat sınavlarına katılan adaylar Enstitü Başvuru Sistemine başvuruda beyan ettikleri e-posta ve şifreleri ile giriş yaparak mülakat sonuçlarını öğrenebilirler. 

Lisansüstü programlara kesin kayıt hakkı kazanan öğrenciler kayıt işlemlerini 17-20 Ocak 2025  tarihleri arasında online olarak Online Kayıt Rehberindeki aşamaları takip ederek kayıtlarını tamamlamaları gerekmektedir.

Kayıt yaptırmayan öğrenciler haklarını kaybedeceklerdir.

Kesin kaydını yaptıran öğrenciler, Anabilim Dalı/programlardan alacakları dersleri öğrendikten sonra 03-07 Şubat 2024 tarihleri arasında ders alma işlemlerini https://obs.beun.edu.tr/oibs/ogrenci/login.aspx adresi üzerinden yapmaları  gerekmektedir.

2-) Tezli Yüksek Lisans ve Doktora Programı Adayları İçin:

a-) Tezli Yüksek Lisans ve Doktora programlarına kesin kayıt hakkı kazanan adayların kesin kayıt yapabilmeleri için farklı bir kurumda Tezli Yüksek Lisans, Doktora, TUS, DUS, EUS, VUS yapmıyor olması gerekmektedir. Kaydınız var ise Enstitümüze kayıt yaptırabilmeniz için kesin kayıt tarihleri öncesinde okumuş olduğunuz üniversite ile irtibata geçerek kaydınızı ivedilikle sildirmeniz gerekmektedir.

Farklı bir kurumda ön lisans / lisans / ya da tezsiz yüksek lisans programlarında öğrenci olmak kesin kayıt için engel teşkil etmemektedir.

b-)Yeni kayıt yaptıran Türkiye Cumhuriyeti uyruklu öğrenciler öğrenci katkı payı ödemeyeceklerdir. Şayet farklı bir kurumda ön lisans / lisans / ya da tezsiz yüksek lisans programına kayıtlı olduğunuz takdirde kesin kayıt işlemini tamamlayabilmeniz için 03-07 Şubat 2025 tarihleri arasında 557,50 TL dönemlik katkı payını ödemeniz gerekmektedir.

Kesin Kayıt tarihleri arasında kaydınızı diğer yükseköğretim kurumundan sildirirseniz Enstitümüz 0372 291 2482-2457 no’lu numara ile irtibata geçiniz.

Öğrenim ücretini ödemek için öncelikle https://obs.beun.edu.tr/oibs/ogrsis/no_query.aspx adresinden öğrenci numaranızı öğrenmeli ve Vakıfbank’a öğrenci numaranız ile online işlemler, ATM ya da bankadan öğrenim ücreti yatırabilirsiniz.

ATM ya da Vakıfbank telefon uygulamasından öğrenim ücretini yatırmak için Ödemeler menüsünden Eğitim Öğretim Ödemeleri ve Üniversite ödemelerinden Üniversite adı seçilir ve çıkan ekranda öğrenci numarası girilir ve yatırılması gereken ücret otomatik olarak görüntülenir.

Banka şubelerinden öğrenim ücretini yatırabilmek için öğrenci numaranızı ibraz etmeniz gerekmektedir. Yatırılması gereken ücret otomatik olarak çıkmaktadır.

3-) Enstitümüze Kayıt Hakkı Kazanan Uluslararası Öğrenci (Yabancı Uyruklu) Adayları için;

Kesin Kayıt Hakkı Kazanan Uluslararası öğrencilerin (Yabancı Uyruklu) tezli yüksek lisans/doktora programları için 6700,00 TL, dönemlik öğrenim ücretini 17-20 Ocak 2025 tarihleri arasında yatırmaları gerekmektedir.

ATM ya da Vakıfbank telefon uygulamasından öğrenim ücretini yatırmak için Ödemeler menüsünden Eğitim Öğretim Ödemeleri ve Üniversite ödemelerinden Üniversite adı seçilir ve çıkan ekranda öğrenci numarası girilir ve yatırılması gereken ücret otomatik olarak görüntülenir.

Banka şubelerinden öğrenim ücretini yatırabilmek için öğrenci numaranızı ibraz etmeniz gerekmektedir. Yatırılması gereken ücret otomatik olarak çıkmaktadır.

ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİN (YABANCI UYRUKLU) ENSTİTÜMÜZE KESİN KAYIT İÇİN TESLİM ETMELERİ GEREKEN BELGELER
1- Yüksek lisans programları için lisans diploması, doktora programları için yüksek lisans diplomalarının asılları ve İngilizce ya da Türkçe çevirisinin Türk Dış temsilciliklerince veya noter onaylı örnekleri.
2-Transkript belgesinin aslı ve noter veya Türk Dış Temsilciliklerinden onaylı Türkçe tercümesi,
3-Pasaportun aslı ve kimlik ile ilgili kısımlarının noter veya Türk Dış Temsilciliklerinden onaylı Türkçe ya da İngilizce tercümesi
4- Kesin kayıttan sonra alınacak Öğrenim amaçlı ikamet tezkeresi (Öğrenim Meşruhatlı Vize).
5-6 adet fotoğraf (son altı ay içinde çekilmiş)
6-Öğrenim ücretinin ödendiğine dair belge, (Vakıfbankasına öğrenci numarası ile yatırılacaktır.)
7-Türkçe veya İngilizce Referans Mektubu
8-NiyetMektubu
9-Yurt dışından kabul edilen öğrencilerden, maddi durumlarının ülkemizde yükseköğretimlerini sürdürmeye yeterli olduğuna dair imzalı geçim güvencesi beyanı

Uluslararası öğrencilerin(Yabancı Uyruklu) Yukarıda belirtilen evraklarını 14 Şubat 2025 tarihine kadar Enstitü Müdürlüğüne teslim etmeleri gerekmektedir.

Başvuru, yerleştirme ve kayıt sürecinde tahrif edilmiş, sahte, eksik ve yanlış belge sunanların kesin kayıtları yapılmış olsa bile yapılan işlemleri iptal edilir, Üniversiteden ilişiği kesilir.

ULUSLARARASI (YABANCI UYRUKLU ) ÖĞRENCİLER İÇİN KAYIT VE İKAMET İZİN İŞLEMLERİ

Uluslararası Öğrencilerin Kayıt Ve İkamet İzni İşlemlerine İlişkin Uygulama Rehberi

İkamet İşlemleri İçin Enstitümüze Teslim Edilmesi Gereken Belgeler

https://e-ikamet.goc.gov.tr internet adresinden ikamet izni belgesi için başvuruda bulunulması gerekmektedir.

1-İkamet izni kayıt/başvuru formu (öğrenci tarafından ıslak imzalı şekilde)
2-Pasaport ya da pasaport yerine geçen belge (aslı görüldü şeklinde)
3-Öğrencilik durumunu gösterir belge
4-4 adet biometrik fotoğraf
5-Sağlık Sigortası
6-Kalacağı adres bilgilerini gösterir belge
 a-Kendi evinde kalıyorsa, tapu fotokopisi (uzatma başvurularında "yerleşim yeri belgesi" yeterlidir)
 b-Kira sözleşmesi ile kalıyorsa, kira sözleşmesinin noter onaylı örneği
 c-Otel vb. konaklama yerlerinde kalınıyorsa, bu yerlerde kalındığına dair belge
 ç-Öğrenci yurtlarında kalınıyorsa, yurtta kalındığına dair belge
 d-Destekleyici yanında kalınıyorsa, yanında kaldığı kişinin noter onaylı taahhüdü (Destekleyici evli ise ayrıca eşinin de noter onaylı taahhüdü gerekir)
7-İkamet izni belge bedelinin ödendiğine dair makbuz
8-18 yaşından küçük yabancılar için;
Vize muafiyetiyle ya da farklı amaca yönelik vizeyle gelenler için; veli/vasi bilgisini içeren belge (doğum belgesi, aile belgesi vb.) ve veli/vasi/yasal temsilcisi tarafından verilen muvafakatname (amacına uygun vizeyle ((öğrenim vizesi)) gelenler için; muvafakatname ve veli/vasi bilgisini içeren belge istenmeyecektir)



Lisansüstü Başvuru Sonuçlarını Öğrenmek için

 1.ADIM

Sonuçlar

 2.ADIM

Online Kayıt Rehberi

Öğrenci Numarası

Öğrenmek için tıklayınız.

T.C. Uyruklu Tezli Yüksek Lisans/Doktora Programları Kesin Kayıtlarının Yapılması

Uluslararası (Yabancı Uyruklu) Öğrenci Kontenjanından Yerleşen Öğrencilerin  Ücretlerini Yatırması ve Kayıtlarının Yapılması

17-20 Ocak Şubat 2025 

Ders Alma 

03-07 Şubat 2025

Derslerin Başlaması

03 Şubat 2025

Uluslararası (Yabancı Uyruklu) Öğrencilerin Asıl Belgelerini Son Teslim  Tarihi

14 Şubat 2025

 



Yayınlanma Tarihi : 17.01.2025

Duyurular