İkamet İşlemleri İçin Enstitümüze Teslim Edilmesi Gereken Belgeler
https://e-ikamet.goc.gov.trinternet adresinden ikamet izni belgesi için başvuruda bulunulması gerekmektedir.
1-İkamet izni kayıt/başvuru formu (öğrenci tarafından ıslak imzalı şekilde) 2-Pasaport ya da pasaport yerine geçen belge (aslı görüldü şeklinde) 3-Öğrencilik durumunu gösterir belge 4-4 adet biometrik fotoğraf 5-Geçerli Sağlık Sigortası (GSS ya da ikamet izni talep süresini kapsayan özel sağlık sigortası) 6-Kalacağı adres bilgilerini gösterir belge a-Kendi evinde kalıyorsa, tapu fotokopisi (uzatma başvurularında "yerleşim yeri belgesi" yeterlidir) b-Kira sözleşmesi ile kalıyorsa, kira sözleşmesinin noter onaylı örneği c-Otel vb. konaklama yerlerinde kalınıyorsa, bu yerlerde kalındığına dair belge ç-Öğrenci yurtlarında kalınıyorsa, yurtta kalındığına dair belge d-Destekleyici yanında kalınıyorsa, yanında kaldığı kişinin noter onaylı taahhüdü (Destekleyici evli ise ayrıca eşinin de noter onaylı taahhüdü gerekir) 7-İkamet izni belge bedelinin ödendiğine dair makbuz 8-18 yaşından küçük yabancılar için; Vize muafiyetiyle ya da farklı amaca yönelik vizeyle gelenler için; veli/vasi bilgisini içeren belge (doğum belgesi, aile belgesi vb.) ve veli/vasi/yasal temsilcisi tarafından verilen muvafakatname (amacına uygun vizeyle ((öğrenim vizesi)) gelenler için; muvafakatname ve veli/vasi bilgisini içeren belge istenmeyecektir)